Je begint met de dagstart én goede koffie. Je start met een compliment over gisteren, want wat hebben jullie gebeukt! Dan kijk je met je team naar de planning: wat verwachten we vandaag en welke klussen staan er nog open? We kunnen je alvast één ding beloven: geen dag is hetzelfde. Het planbord is een leidraad, maar de spontane werkplaatsgevallen kunnen we natuurlijk nooit voorspellen. En dat maakt het juist zo leuk.
In de loop van de ochtend komt er een IONIQ 6 met storing. Omdat dit een vrij nieuw model is bekijk je in het systeem alvast de eerder aangemaakte hotlines van Hyundai, wellicht dat dit je zo meteen gaat helpen. Er zijn vaste procedures en je hebt een prettige houvast in deze werkplaats, maar juist die onvoorziene klussen maken de werkweek altijd zo leuk
Je pakt even een moment om de technische bulletins in te lezen, zo voorzie jij jezelf en je team van informatie en zijn jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ondertussen houd je nauwlettend de planning in de gaten, en mochten er onverwachte zaken bijkomen (pechgevallen of extra wachters bijvoorbeeld), dan schakel jij meteen. Daarin overleg je veel met de service manager, want jullie gezamenlijke doel is dat de processen op de juiste manier worden uitgevoerd, maar tegelijkertijd moet de klant te allen tijde mobiel blijven.
In de werkplaats spring je bij waar nodig. Daarnaast begeleid je leerlingen en maak je een ronde langs de techneuten, lukt alles of kan je iemand nog ergens mee helpen? We hebben processen die we met elkaar moeten waarborgen. En dat kan jij als de beste, want jij bent supertoegankelijk voor je collega's. Dat is trouwens een fijne eigenschap, omdat je ook dient als vraagbaak.
Het einde dag de dag is in zicht, je loopt de dagplanning nog eens na. Is alles op tijd gereed en zijn je collega’s op de receptie geïnformeerd over de I20 die nog een nachtje blijft staan? Hierna is het tijd om de werkverdeling voor morgen voor te bereiden.