Voor onze opdrachtgever Alliance Automotive Group, marktleider in de distributie van auto-onderdelen, zoeken wij een analytische en commerciële Product Manager. Een unieke kans voor een ambitieuze starter of iemand met één à twee jaar ervaring die zich wil ontwikkelen binnen een internationale organisatie.
Alliance Automotive is onderdeel van het beursgenoteerde Genuine Parts Company (GPC), wereldwijd actief in Noord-Amerika, Europa en Australië. In Nederland vallen sterke merken als PartsPoint en Winparts onder de groep.
Alliance biedt je dynamiek en kansen van een internationale toporganisatie, gecombineerd met de korte lijnen en directe impact van een Nederlandse marktleider.
Als Product Manager ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren en beheren van het universeel assortiment, met focus op gereedschappen. Je vormt een essentiële schakel tussen afdelingen als inkoop, marketing, supply chain en sales.
Deze rol biedt jou de kans om snel brede ervaring op te doen binnen het vakgebied productmanagement, en vormt daarmee een ideale springplank voor je verdere carrière.
Dit ga jij doen om impact te maken in de markt:
• Assortimentsanalyses en het signaleren van groeikansen
• Pricing en concurrentieonderzoek
• Ondersteunen bij productintroducties en marketingacties
• Opzetten en verbeteren van datastructuren
• Bezoeken van verkooppunten om marktinformatie te verzamelen
Je combineert analytisch inzicht met commerciële feeling en weet goed prioriteiten te stellen in een dynamische omgeving. Een functie waarin je je zowel vakinhoudelijk als persoonlijk ontwikkelt.
Dagelijks zijn zo’n 3.000 professionals via Jobmotive op naar zoek naar een baan in de autobranche. Mis uw nieuwe medewerker niet: plaats uw vacature snel en voordelig op de grootste banensite voor de branche.